Ραδιόφωνο / Διαδικτυακό Ραδιόφωνο / Web Radio


Υπεύθυνοι προγράμματος:
Αποστόλης Καπαρουδάκης & @doleross


Θεματικές Διαδικτυακού Ραδιοφώνου 


#1 ΕΙΔΗ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

1. Ιστορική αναδρομή στα βασικά μοντέλα ελληνικών και των διεθνών ραδιοφωνικών σταθμών.
2. Αισθητική, κοινωνιολογική, πολιτική και επιχειρηματική προσέγγιση του κάθε μοντέλου.
3. Διαχωρισμός και κατηγοριοποίηση των ειδών του ραδιοφωνικού λόγου με βάση το περιεχόμενο των εκπομπών. 
4. Οι βασικές αρχές, τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα και οι διαφορετικές τεχνικές που ακολουθούνται στις εκπομπές λόγου, τις μουσικές εκπομπές, τα ραδιοφωνικά ντοκιμαντέρ, το θέατρο στο ραδιόφωνο και τις εκπομπές που συνδιάζουν στοιχεία όλων των παραπάνω.
5. Χαρακτηριστικά και ιδιομορφίες του web radio ως «ραδιοφώνου της νέας εποχής».
Ο λόγος των blogs στο μικρόφωνο. Το podcast ως “προπομπός” του webradio.
Η διαφορά «σύγχρονης» και «ασύγχρονης μετάδοσης» (live radio vs podcast).
Η κουλτούρα του σύγχρονου διαδικτυακού ραδιοφώνου.
Η διάδραση με τους ακροατές μέσω των social networks.

#2 ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ / ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ

1. Δημιουργία σκηνοθετικής σκαλέτας και ραδιοφωνικού σεναρίου.
2. Η ραδιοφωνική εκπομπή και το ραδιοφωνικό ντοκιμαντέρ (τεχνικές και μέθοδοι).
3. Τεχνικές αξιοποίησης προηχογραφημένων τμημάτων.
4. Η μετατροπή του γραπτού λόγου σε προφορικό.
5. H μουσική ως σκηνοθετικό εργαλείο σε μουσικές και μη μουσικές εκπομπές.
6. Bασικές αρχές ορθοφωνίας μέσω παρατηρήσεων επι των εκπομπών που έχουν ήδη δημιουργήσει οι σπουδαστές.
7. Σκηνοθετώντας τον εαυτό μας στο μικρόφωνο. Πρακτικός οδηγός για τη στάση του σώματος, τη χρήση της ανάσας και της φωνής σε σχέση με τα μικρόφωνα, τον χειρισμό των καλεσμένων.

#3 ΟΔΗΓΟΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

1. Παραγωγή και επιμέλεια αρχείων ήχου και εκπομπών, αρχειοθέτηση κλπ.
2. PC/Mac/mobile (κάρτα ήχου, μικρόφωνο, φορητές συσκευές ηχογράφησης).
3. Μιξάζ, μοντάζ
4. Upload, podomatic mixclound, soundclound και άλλες σχετικές πλατφόρμες.
5. Live radio (βασικές αρχές χειρισμού κονσόλας, μικροφώνων κλπ, αποφυγή κακών πρακτικών βάσει εμπειρίας, αξιοποίηση ενδεδειγμένων πρακτικών).

#4 ΣΥΝΤΑΞΗ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΥ ΔΕΛΤΙΟΥ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

1. Μετατρέποντας τη γραπτή είδηση σε εκφωνούμενη.
2. Ιδιομορφίες του λόγου στα ραδιοφωνικά δελτία ειδήσεων.
3. Ο τονισμός της είδησης μέσω της φωνής.
4. Η χρήση μουσικής υπόκρουσης και jingles στα δελτία ειδήσεων.

#5 ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

1. Οι βασικές αρχές της δημιουργίας του προγράμματος ενός ραδιοφωνικού σταθμού στα παραδοσιακά και τα νέα μέσα.
2. Ο συνδιασμός με το Bussiness plan και το marketing plan.
3. Η ανάλυση στατιστικών στοιχείων και ακροαματικοτήτων ως εργαλείων βελτίωσης του προγράμματος.


------------------

#K. Κοινές θεματικές Δημοσιογραφίας & Νέων Μέσων και Διαδικτυακού Ραδιοφώνου 

#Κ.1 ΝΕΑ ΜΕΣΑ & ΜΟΝΤΕΛΑ (ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ)
3ωρη θεματική
Νέα Μέσα (New Media): Διεθνής και ελληνική εμπειρία
Μοντέλα New Media (επαγγελματικά, ημιεπαγγελματικά, κοινοτικά, ειδικού σκοπού) - Παραδείγματα

#Κ.2 ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
3ωρη θεματική
Θεωρητικές προσεγγίσεις για τους ρόλους του επαγγελματία δημοσιογράφου και του πολίτη-δημοσιογράφου στο εξελισσόμενο μιντιακό οικοσύστημα
Το Web 2.0, η νέα μορφή Διαδικτύου
Τα ΜΜΕ πριν και μετά το Web 2.0
Ο δημοσιογράφος πριν και μετά το Web 2.0.

#K.3 ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ BLOGGING
8ωρη θεματική (4 δίωρα)
Παρουσίαση και οδηγός κυριότερων εφαρμογών blogging (Blogger, Wordpress,Tumblr, Posterous κ.λπ.)
Παρουσίαση και οδηγός κυριότερων εφαρμογών microblogging (Scribble, Coverit Live)
Εργαστήριο: Δημιουργία ατομικών και ομαδικών blogs και δημοσίευση περιεχομένου (σε συνδυασμό και με τους στόχους των άλλων εργαστηρίων)

#Κ.4 ΚΩΔΙΚΑΣ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ
6ωρη θεματική (3 δίωρα)
Εισαγωγή στην HTML (κώδικας για τη διαμόρφωση περιεχομένου ιστοσελίδας)
Εισαγωγή στο CSS (βασικές ρυθμίσεις εμφάνισης ιστοσελίδας)
Σχετικές εφαρμογές για χρήση στα New Media
Επικοινωνία και συνεργασία με τον developer

#Κ.5 ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ
4ωρη θεματική (2 δίωρα)
Εργαλεία επιμέλειας και αρχειοθέτησης περιεχομένου, bookmarks
Εργαλεία συνάθροισης περιεχομένου (Storify, Chirpstory κ.α.)
Δοκιμαστική χρήση πλατφορμών και (σε συνδυασμό και με τους στόχους των άλλων εργαστηρίων και με το #W3: Εργαστήριο Συμμετοχικής Δημοσιογραφίας)

#K.6 ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΑΚΤΙΒΙΣΜΟΣ & ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ
6ωρη θεματική (3 δίωρα)
Πρακτικές και εργαλεία - διαχείριση των δικτύων ως πηγές
Παραδείγματα, (Αραβική Άνοιξη, London Riots, Κινήματα Occupy, ελληνικές πλατείες κλπ)
Αντίλογος: Ψηφιακή Δημοκρατία ή "Μεγάλος Αδερφός";

#K.7 ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
4ωρη θεματική (2 δίωρα)
Φωτογραφία και βίντεο:
Βασικές αρχές λήψης, επεξεργασίας, δημοσίευσης στο Διαδίκτυο
Online data base φωτογραφιών

#Κ.8 TRANSMEDIA
2ωρη θεματική
Οι πολλαπλοί εναλλακτικοί τρόποι αφήγησης ενός θέματος στο Διαδίκτυο

#Κ.9 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΑ ΝΕΑ ΜΕΣΑ
4ωρη θεματική (2 δίωρα)
Κανόνες επικοινωνίας και προώθησης στα Νέα Μέσα
Εργαστήριο: Ομάδα εργασίας PR μέσω twitter

#Κ.9 ΝΕΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ/ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ





#W. Workshops - Σεμινάρια 



#W.1 ΤΟ TWITTER ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Ολοήμερο (6ωρο) Workshop
  • Η εγχώρια και η διεθνής δημοσιογραφική πρακτική σε σχέση με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα microblogging. 
  • Η χρήση του εργαλείου από τα μεγάλα ΜΜΕ και από μεμονωμένους δημοσιογράφους/freelancers.
  • Το twitter ως εργαλείο crowd sourcing.
  • Τουιτάροντας την είδηση.
  • Οδηγός δημιουργίας ενημερωτικών tweet, χρήση hashtags, ενδεδειγμένες και μη πρακτικές.
  • Tα συμπληρωματικά εργαλεία και η αξιοποίησή τους από το δημοσιογράφο (Storify, Chirpstory κλπ.).

#W.2 CITIZEN JOURNALISM LAB
O δημοσιογράφος ελέγχοντας την είδηση από την εικονική αίθουσα σύνταξης των νέων μέσων
Ολοήμερο (6ωρο) Workshop

  • Ανάπτυξη και εφαρμογή ενός σεναρίου κάλυψης υπαρκτού ειδησεογραφικού θέματος με τη χρήση των πληροφοριών που καταφθάνουν από την “κοινωνία των πολιτών” μέσω των social networks.
  • Οργάνωση της έρευνας και “της κάλυψης” του γεγονότος.
  • Διαχείριση της πληροφορίας. Αντιμετώπιση προβλημάτων αξιοπιστίας ανώνυμων και ψευδώνυμων πηγών. Η διασταύρωση της είδησης καθώς αξιοποιούμε ταυτόχρονα τις “παραδοσιακές” δημοσιογραφικές πηγές και τις σύγχρονες.
  • Επεξεργασία της είδησης και δημοσίευσή της. Ενδεδειγμένες πρακτικές για την ταυτόχρονη διάδοση της ενημέρωσης σε διαφορετικές πλατφόρμες (blogs, twitter, facebook, google+).
  • Crowd sourcing. Οργανώνοντας τους πολίτες ώστε να μας παρέχουν ντοκουμέντα και πληροφόρηση από το πεδίο των γεγονότων. Ενδεδειγμένες τεχνικές και, εμπειρικά αποδεδειγμένα, κακές πρακτικές. 

#W.3 MOBILE REPORTING LAB

O ρεπόρτερ στο χώρο που διαδραματίζεται το γεγονός, αξιοποιώντας της δυνατότητες των νέων τεχνολογιών για τη μεταφορά και τη διάδοση της πληροφορίας.
Ολοήμερο (6ωρο) Workshop

  • Πώς καλύπτουμε θέματα μέσω κινητού τηλεφώνου χρησιμοποιώντας κείμενο, φωτό και βίντεο.
  • Τεχνικές δυνατότητες και οδηγίες αξιοποίησης smartphones (iphone, Andoid mobile κλπ).
  • Upload φωτογραφιών και ντοκουμέντων ήχου, εικόνας και βίντεο.
  • Livestreaming εικόνας και ήχου μέσω κινητού τηλεφώνου και laptop.
  • Παρουσίαση χρήσιμων εργαλείων και αντιμετώπιση προβλημάτων που διαπιστώθηκαν εμπειρικά.
  • Η σωστή αξιοποίηση του υλικού του ρεπορτάζ, ώστε, με περαιτέρω επεξεργασία του, να προκύψουν βίντεο, ραδιοφωνικές εκπομπές και δημοσιογραφικά κείμενα.

#W.4 ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΑ ΝΕΑ ΜΕΣΑ

Οι προκλήσεις της νέας εποχής και η διαχείρισή τους από τη δημοσιογραφική οικογένεια. Προς ένα νέο κώδικα δεοντολογίας της ΕΣΗΕΑ.
Ολοήμερο (6ωρο) Σεμινάριο

  • Ορισμός και προσαρμογή των κανόνων δεοντολογίας και των πνευματικών δικαιωμάτων στα Νέα Μέσα. 
  • Ψηφιακά και πνευματικά δικαιώματα στο Διαδίκτυο. Διαχείριση και υποχρεώσεις (Copyright,  Digital Rights Management). 
  • Creative Commons και Ανοικτό Λογισμικό. Η κουλτούρα, η πρακτική, η νομολογία. 
  • Προσαρμογή των παραδοσιακών κωδίκων δεοντολογίας και δημοσιογραφικών αξιών στα νέα μέσα (απόψεις και προσεγγίσεις). 
  •  Διεθνείς απόπειρες ελέγχου της διαδικτυακής ελευθερίας (ACTA SOPA/PIPA) και η ελληνική νομοθεσία για τα Blogs. 
  • Η ανωνυμία και η ψευδωνυμία ως χαρακτηριστικά του διαδικτύου και η σχέση τους με την “παραδοσιακή” δημοσιογραφική πρακτική.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.