Υπεύθυνοι
προγράμματος:
1.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
- Αναζήτηση και διασταύρωση πηγών (online και offline)
- Διαχείριση online πηγών
- Εργαστήριο
- Η αλλαγή
της μορφής και του περιεχομένου του
δημοσιογραφικού λόγου σε blogs και news
sites.
- Προσαρμογή
της παραδοσιακής δημοσιογραφικής
γραφής, στα Νέα Μέσα.
- Άσκηση:
Παρουσίαση επιλεγμένου θέματος με
διαφορετικούς τρόπους αφήγησης.
3. ΕΞΕΛΙΞΗ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ONLINE ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ (ΝΕΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ)
- Εξέλιξη
ελληνικών και διεθνών ΜΜΕ στο Διαδίκτυο.
- Νέα Μέσα (New Media): η διεθνής και ελληνική εμπειρία.
- Μοντέλα New Media όσο αφορά στη μορφή διάρθρωσης και λειτουργίας τους (επαγγελματικά, ημιεπαγγελματικά, κοινοτικά, ειδικού σκοπού)
- Εισαγωγή στις νέες επαγγελματικές ειδικότητες.
- Θεωρητικές
προσεγγίσεις για τους ρόλους του
επαγγελματία-δημοσιογράφου και του
πολίτη-δημοσιογράφου στο εξελισσόμενο
μιντιακό οικοσύστημα.
- Το Web 2.0, η νέα μορφή Διαδικτύου.
- Τα ΜΜΕ πριν και μετά το Web 2.0.
- Οι
δημοσιογράφοι πριν και
μετά το Web 2.0.
5. ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΑΚΤΙΒΙΣΜΟΣ & ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Πρακτικές
και εργαλεία - διαχείριση των κοινωνικών
δικτύων ως πηγών ειδήσεων
- Αντίλογος:
Ψηφιακή Δημοκρατία ή "Μεγάλος
Αδερφός";
6. Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΨΗΦΙΑΚΗ & VIRTUAL ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
- Ο oρισμός
και το οργανόγραμμα της
αίθουσας σύνταξης ειδήσεων
με τη χρήση των νέων τεχνολογιών και
του διαδικτύου
- Μορφές
ψηφιακής και εικονικής (virtual)
αίθουσας σύνταξης.
- Εργαλεία
οργάνωσης, συνεργασίας και διαμοιρασμού,
σε μια ψηφιακή αίθουσα σύνταξης.
- Άσκηση:
οργάνωση και λειτουργία virtual newsroom.
7. ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ BLOGGING
- Παρουσίαση-οδηγός
των κυριότερων εφαρμογών blogging (Blogger,
Wordpress,Tumblr, Posterous κλπ)
- Παρουσίαση-οδηγός
κυριότερων εφαρμογών microblogging (Scribble,
Coverit Live).
- Εργαστήριο: Δημιουργία ατομικών και ομαδικών blogs και δημοσίευση περιεχομένου
8. ΚΩΔΙΚΑΣ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ
- Εισαγωγή
στην HTML (κώδικας για τη διαμόρφωση
περιεχομένου ιστοσελίδας).
- Εισαγωγή
στο CSS (βασικές ρυθμίσεις εμφάνισης
ιστοσελίδας).
- Σχετικές
εφαρμογές για χρήση στα New Media.
- Οδηγός επικοινωνία και ορθής συνεργασίας με τον developer.
9. ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ & ΜΕΣΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ
- Εργαλεία
επιμέλειας και αρχειοθέτησης περιεχομένου,
bookmarks κ.α..
- Εργαλεία
συνάθροισης περιεχομένου (Storify, Chirpstory
κ.α.).
- Δοκιμαστική χρήση πλατφορμών και (σε συνδυασμό με τους στόχους άλλων εργαστηρίων και με Εργαστήριο Συμμετοχικής Δημοσιογραφίας)
10. TRANSMEDIA / CROSSMEDIA
- Οι
πολλαπλοί εναλλακτικοί τρόποι αφήγησης
ενός θέματος στο Διαδίκτυο.
- Οι νέες
τεχνολογίες ως αφορμή για την παραγωγή
τέχνης στον νέο διαδικτυακό χωροχρόνο.
- Οι καινούργιες
επαγγελματικές ειδικότητες που
στηρίζονται στα Νέα Μέσα.
- Συμβουλές
επαγγελματικής ενασχόλησης βάσει του
τοπίου της αγοράς που διαμορφώνουν τα
νέα μέσα επικοινωνίας.
12. ΤΟ TWITTER ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
- Η εγχώρια και η διεθνής δημοσιογραφική πρακτική σε σχέση με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα microblogging.
- Η χρήση του εργαλείου από τα μεγάλα ΜΜΕ και από μεμονωμένους δημοσιογράφους/freelancers.
- Το twitter ως εργαλείο crowd sourcing.
- Τουιτάροντας την είδηση.
- Οδηγός δημιουργίας ενημερωτικών tweet, χρήση hashtags, ενδεδειγμένες και μη πρακτικές.
- Tα συμπληρωματικά εργαλεία και η αξιοποίησή τους από το δημοσιογράφο (Storify, Chirpstory κλπ.).
13. ΤΟ FACEBOOK ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
- Η εγχώρια και η διεθνής δημοσιογραφική πρακτική σε σχέση με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.
- Η χρήση του εργαλείου από τα μεγάλα ΜΜΕ και από μεμονωμένους δημοσιογράφους/freelancers.
- Το facebook ως εργαλείο crowd sourcing.
- Eνημερώνοντας μέσω facebook. Οδηγός δημιουργίας ενημερωτικών post, χρήση hashtags, ενδεδειγμένες και μη πρακτικές.
- Tα συμπληρωματικά εργαλεία και η αξιοποίησή τους από το δημοσιογράφο (εργαλεία μετρήσεων απήχησης, sentiment analysis κ.α.)
14. CITIZEN JOURNALISM LAB
O δημοσιογράφος ελέγχοντας την είδηση από την εικονική αίθουσα σύνταξης των νέων μέσων.
- Ανάπτυξη και εφαρμογή ενός σεναρίου κάλυψης υπαρκτού ειδησεογραφικού θέματος με τη χρήση των πληροφοριών που καταφθάνουν από την “κοινωνία των πολιτών” μέσω των social networks.
- Οργάνωση της έρευνας και “της κάλυψης” του γεγονότος.
- Διαχείριση της πληροφορίας. Αντιμετώπιση προβλημάτων αξιοπιστίας ανώνυμων και ψευδώνυμων πηγών. Η διασταύρωση της είδησης καθώς αξιοποιούμε ταυτόχρονα τις “παραδοσιακές” δημοσιογραφικές πηγές και τις σύγχρονες.
- Επεξεργασία της είδησης και δημοσίευσή της. Ενδεδειγμένες πρακτικές για την ταυτόχρονη διάδοση της ενημέρωσης σε διαφορετικές πλατφόρμες (blogs, twitter, facebook, google+).
- Crowd sourcing. Οργανώνοντας τους πολίτες ώστε να μας παρέχουν ντοκουμέντα και πληροφόρηση από το πεδίο των γεγονότων. Ενδεδειγμένες τεχνικές και, εμπειρικά αποδεδειγμένα, κακές πρακτικές.
15. MOBILE REPORTING LAB
O ρεπόρτερ στο χώρο που διαδραματίζεται το γεγονός, αξιοποιώντας της δυνατότητες των νέων τεχνολογιών για τη μεταφορά και τη διάδοση της πληροφορίας.
Ημερήσιο
- Πώς καλύπτουμε θέματα μέσω κινητού τηλεφώνου χρησιμοποιώντας κείμενο, φωτό και βίντεο.
- Τεχνικές δυνατότητες και οδηγίες αξιοποίησης smartphones (iphone, Andoid mobile κλπ).
- Upload φωτογραφιών και ντοκουμέντων ήχου, εικόνας και βίντεο.
- Livestreaming εικόνας και ήχου μέσω κινητού τηλεφώνου και laptop.
- Παρουσίαση χρήσιμων εργαλείων και αντιμετώπιση προβλημάτων που διαπιστώθηκαν εμπειρικά.
- Η σωστή αξιοποίηση του υλικού του ρεπορτάζ, ώστε, με περαιτέρω επεξεργασία του, να προκύψουν βίντεο, ραδιοφωνικές εκπομπές και δημοσιογραφικά κείμενα.
16. INFORMATION ETHICS
Ιδιωτικότητα / Πνευματικά Δικαιώματα / Ψηφιακές Ελευθερίες
Οι προκλήσεις της νέας εποχής και η διαχείρισή τους από τη δημοσιογραφική οικογένεια. Προς ένα νέο κώδικα δεοντολογίας της ΕΣΗΕΑ.
- Ορισμός και προσαρμογή των κανόνων δεοντολογίας και των πνευματικών δικαιωμάτων στα Νέα Μέσα.
- Ψηφιακά και πνευματικά δικαιώματα στο Διαδίκτυο. Διαχείριση και υποχρεώσεις (Copyright, Digital Rights Management).
- Creative Commons και Ανοικτό Λογισμικό. Η κουλτούρα, η πρακτική, η νομολογία.
- Προσαρμογή των παραδοσιακών κωδίκων δεοντολογίας και δημοσιογραφικών αξιών στα νέα μέσα (απόψεις και προσεγγίσεις).
- Διεθνείς απόπειρες ελέγχου της διαδικτυακής ελευθερίας (ACTA SOPA/PIPA) και η ελληνική νομοθεσία για τα Blogs.
- Η ανωνυμία και η ψευδωνυμία ως χαρακτηριστικά του διαδικτύου και η σχέση τους με την “παραδοσιακή” δημοσιογραφική πρακτική.
17. #DDJ - DATA DRIVEN JOURNALISM (ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ)
- επισκόπηση
στην έννοια και τις τρέχουσες τάσεις
της “δημοσιογραφίας ψηφιακών δεδομένων.
O
εμπλουτισμός
του παραδοσιακού περιεχομένου με νέες
μορφές πληροφορίας/υπηρεσιών και
απευθύνεται τόσο σε καταναλωτές
περιεχόμενου παραδοσιακών και
ηλεκτρονικών μέσων, όσο και σε πολιτικούς
ή managers
- Oι
εφαρμογές
και
τα
εργαλεία.που χρησιμοποιούνται στην
Data
Analysis
- Οι “εξελιγμένες τεχνικές” (sentiment analysis, αυτόματη κατηγοριοποίηση κείμενου κλπ) και αξιοποίησή τους σε δημοσιογραφικές έρευνες.
- Data
privacy... και το πως ο κόσμος που ζούμε έχει
αλλάξει ανεπιστρεπτί.
18. ΟΙ ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΤΟΥ WEB ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (Σεμινάριο - Εργαστήριο)
- Το web ως αναδυόμενη βιομηχανία
- Παίρνοντας μέρος στον οικονομικό μετασχηματισμό
- Δημιουργώντας νέους ρόλους και αξίες
- Εργαστήριο: δημιουργία, επικοινωνία και εξέλιξη μιας επιχείρησης που δραστηριοποιείται στο διαδίκτυο.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.