Δημοσιογραφία στα Νέα Μέσα

Υπεύθυνοι προγράμματος:

Διδάσκονται οι παρακάτω ενότητες / άξονες:


1. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
  1. Αναζήτηση και διασταύρωση πηγών (online και offline)
  2. Διαχείριση online πηγών
  3. Εργαστήριο

2. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ (ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ & ΦΟΡΜΕΣ)
  1. Η αλλαγή της μορφής και του περιεχομένου του δημοσιογραφικού λόγου σε blogs και news sites.
  2. Προσαρμογή της παραδοσιακής δημοσιογραφικής γραφής, στα Νέα Μέσα.
  3. Άσκηση: Παρουσίαση επιλεγμένου θέματος με διαφορετικούς τρόπους αφήγησης.

3. ΕΞΕΛΙΞΗ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ONLINE ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ (ΝΕΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ)
  1. Εξέλιξη ελληνικών και διεθνών ΜΜΕ στο Διαδίκτυο.
  2. Νέα Μέσα (New Media): η διεθνής και ελληνική εμπειρία.
  3. Μοντέλα New Media όσο αφορά στη μορφή διάρθρωσης και λειτουργίας τους (επαγγελματικά, ημιεπαγγελματικά, κοινοτικά, ειδικού σκοπού)
  4. Εισαγωγή στις νέες επαγγελματικές ειδικότητες.

4. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
  1. Θεωρητικές προσεγγίσεις για τους ρόλους του επαγγελματία-δημοσιογράφου και του πολίτη-δημοσιογράφου στο εξελισσόμενο μιντιακό οικοσύστημα.
  2. Το Web 2.0, η νέα μορφή Διαδικτύου.
  3. Τα ΜΜΕ πριν και μετά το Web 2.0.
  4. Οι δημοσιογράφοι πριν και μετά το Web 2.0.

5. ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΑΚΤΙΒΙΣΜΟΣ & ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ
  1. Πρακτικές και εργαλεία - διαχείριση των κοινωνικών δικτύων ως πηγών ειδήσεων
  2. Αντίλογος: Ψηφιακή Δημοκρατία ή "Μεγάλος Αδερφός";

6. Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΨΗΦΙΑΚΗ & VIRTUAL ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  1. Ο oρισμός και το οργανόγραμμα της αίθουσας σύνταξης ειδήσεων με τη χρήση των νέων τεχνολογιών και του διαδικτύου
  2. Μορφές ψηφιακής και εικονικής (virtual) αίθουσας σύνταξης.
  3. Εργαλεία οργάνωσης, συνεργασίας και διαμοιρασμού, σε μια ψηφιακή αίθουσα σύνταξης.
  4. Άσκηση: οργάνωση και λειτουργία virtual newsroom.

7. ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ BLOGGING
  1. Παρουσίαση-οδηγός των κυριότερων εφαρμογών blogging (Blogger, Wordpress,Tumblr, Posterous κλπ)
  2. Παρουσίαση-οδηγός κυριότερων εφαρμογών microblogging (Scribble, Coverit Live).
  3. Εργαστήριο: Δημιουργία ατομικών και ομαδικών blogs και δημοσίευση περιεχομένου

8. ΚΩΔΙΚΑΣ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ
  1. Εισαγωγή στην HTML (κώδικας για τη διαμόρφωση περιεχομένου ιστοσελίδας).
  2. Εισαγωγή στο CSS (βασικές ρυθμίσεις εμφάνισης ιστοσελίδας).
  3. Σχετικές εφαρμογές για χρήση στα New Media.
  4. Οδηγός επικοινωνία και ορθής συνεργασίας με τον developer.

9. ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ & ΜΕΣΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ
  1. Εργαλεία επιμέλειας και αρχειοθέτησης περιεχομένου, bookmarks κ.α..
  2. Εργαλεία συνάθροισης περιεχομένου (Storify, Chirpstory κ.α.).
  3. Δοκιμαστική χρήση πλατφορμών και (σε συνδυασμό με τους στόχους άλλων εργαστηρίων και με Εργαστήριο Συμμετοχικής Δημοσιογραφίας)

10. TRANSMEDIA / CROSSMEDIA
  1. Οι πολλαπλοί εναλλακτικοί τρόποι αφήγησης ενός θέματος στο Διαδίκτυο.
  2. Οι νέες τεχνολογίες ως αφορμή για την παραγωγή τέχνης στον νέο διαδικτυακό χωροχρόνο.

11. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ / ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ
  1. Οι καινούργιες επαγγελματικές ειδικότητες που στηρίζονται στα Νέα Μέσα.
  2. Συμβουλές επαγγελματικής ενασχόλησης βάσει του τοπίου της αγοράς που διαμορφώνουν τα νέα μέσα επικοινωνίας.

12. ΤΟ TWITTER ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

  1. Η εγχώρια και η διεθνής δημοσιογραφική πρακτική σε σχέση με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα microblogging. 
  2. Η χρήση του εργαλείου από τα μεγάλα ΜΜΕ και από μεμονωμένους δημοσιογράφους/freelancers.
  3. Το twitter ως εργαλείο crowd sourcing.
  4. Τουιτάροντας την είδηση.
  5. Οδηγός δημιουργίας ενημερωτικών tweet, χρήση hashtags, ενδεδειγμένες και μη πρακτικές.
  6. Tα συμπληρωματικά εργαλεία και η αξιοποίησή τους από το δημοσιογράφο (Storify, Chirpstory κλπ.).

13. ΤΟ FACEBOOK ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

  1. Η εγχώρια και η διεθνής δημοσιογραφική πρακτική σε σχέση με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. 
  2. Η χρήση του εργαλείου από τα μεγάλα ΜΜΕ και από μεμονωμένους δημοσιογράφους/freelancers.
  3. Το facebook ως εργαλείο crowd sourcing.
  4. Eνημερώνοντας μέσω facebook. Οδηγός δημιουργίας ενημερωτικών post, χρήση hashtags, ενδεδειγμένες και μη πρακτικές.
  5. Tα συμπληρωματικά εργαλεία και η αξιοποίησή τους από το δημοσιογράφο (εργαλεία μετρήσεων απήχησης, sentiment analysis κ.α.)

14. CITIZEN JOURNALISM LAB
O δημοσιογράφος ελέγχοντας την είδηση από την εικονική αίθουσα σύνταξης των νέων μέσων.

  1. Ανάπτυξη και εφαρμογή ενός σεναρίου κάλυψης υπαρκτού ειδησεογραφικού θέματος με τη χρήση των πληροφοριών που καταφθάνουν από την “κοινωνία των πολιτών” μέσω των social networks.
  2. Οργάνωση της έρευνας και “της κάλυψης” του γεγονότος.
  3. Διαχείριση της πληροφορίας. Αντιμετώπιση προβλημάτων αξιοπιστίας ανώνυμων και ψευδώνυμων πηγών. Η διασταύρωση της είδησης καθώς αξιοποιούμε ταυτόχρονα τις “παραδοσιακές” δημοσιογραφικές πηγές και τις σύγχρονες.
  4. Επεξεργασία της είδησης και δημοσίευσή της. Ενδεδειγμένες πρακτικές για την ταυτόχρονη διάδοση της ενημέρωσης σε διαφορετικές πλατφόρμες (blogs, twitter, facebook, google+).
  5. Crowd sourcing. Οργανώνοντας τους πολίτες ώστε να μας παρέχουν ντοκουμέντα και πληροφόρηση από το πεδίο των γεγονότων. Ενδεδειγμένες τεχνικές και, εμπειρικά αποδεδειγμένα, κακές πρακτικές.


15. MOBILE REPORTING LAB
O ρεπόρτερ στο χώρο που διαδραματίζεται το γεγονός, αξιοποιώντας της δυνατότητες των νέων τεχνολογιών για τη μεταφορά και τη διάδοση της πληροφορίας.
Ημερήσιο

  1. Πώς καλύπτουμε θέματα μέσω κινητού τηλεφώνου χρησιμοποιώντας κείμενο, φωτό και βίντεο.
  2. Τεχνικές δυνατότητες και οδηγίες αξιοποίησης smartphones (iphone, Andoid mobile κλπ).
  3. Upload φωτογραφιών και ντοκουμέντων ήχου, εικόνας και βίντεο.
  4. Livestreaming εικόνας και ήχου μέσω κινητού τηλεφώνου και laptop.
  5. Παρουσίαση χρήσιμων εργαλείων και αντιμετώπιση προβλημάτων που διαπιστώθηκαν εμπειρικά.
  6. Η σωστή αξιοποίηση του υλικού του ρεπορτάζ, ώστε, με περαιτέρω επεξεργασία του, να προκύψουν βίντεο, ραδιοφωνικές εκπομπές και δημοσιογραφικά κείμενα.


16. INFORMATION ETHICS 

Ιδιωτικότητα / Πνευματικά Δικαιώματα / Ψηφιακές Ελευθερίες
Οι προκλήσεις της νέας εποχής και η διαχείρισή τους από τη δημοσιογραφική οικογένεια. Προς ένα νέο κώδικα δεοντολογίας της ΕΣΗΕΑ.

  1. Ορισμός και προσαρμογή των κανόνων δεοντολογίας και των πνευματικών δικαιωμάτων στα Νέα Μέσα.
  2. Ψηφιακά και πνευματικά δικαιώματα στο Διαδίκτυο. Διαχείριση και υποχρεώσεις (Copyright, Digital Rights Management).
  3. Creative Commons και Ανοικτό Λογισμικό. Η κουλτούρα, η πρακτική, η νομολογία.
  4. Προσαρμογή των παραδοσιακών κωδίκων δεοντολογίας και δημοσιογραφικών αξιών στα νέα μέσα (απόψεις και προσεγγίσεις).
  5. Διεθνείς απόπειρες ελέγχου της διαδικτυακής ελευθερίας (ACTA SOPA/PIPA) και η ελληνική νομοθεσία για τα Blogs.
  6. Η ανωνυμία και η ψευδωνυμία ως χαρακτηριστικά του διαδικτύου και η σχέση τους με την “παραδοσιακή” δημοσιογραφική πρακτική.



17. #DDJ - DATA DRIVEN JOURNALISM (ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ)
  1. επισκόπηση στην έννοια και τις τρέχουσες τάσεις της “δημοσιογραφίας ψηφιακών δεδομένων. O εμπλουτισμός του παραδοσιακού περιεχομένου με νέες μορφές πληροφορίας/υπηρεσιών και απευθύνεται τόσο σε καταναλωτές περιεχόμενου παραδοσιακών και ηλεκτρονικών μέσων, όσο και σε πολιτικούς ή managers
  2. Oι εφαρμογές και τα εργαλεία.που χρησιμοποιούνται στην Data Analysis
  3. Οι “εξελιγμένες τεχνικές” (sentiment analysis, αυτόματη κατηγοριοποίηση κείμενου κλπ) και αξιοποίησή τους σε δημοσιογραφικές έρευνες.
  4. Data privacy... και το πως ο κόσμος που ζούμε έχει αλλάξει ανεπιστρεπτί.


18. ΟΙ ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΤΟΥ WEB ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (Σεμινάριο - Εργαστήριο)
  1. Το web ως αναδυόμενη βιομηχανία
  2. Παίρνοντας μέρος στον οικονομικό μετασχηματισμό 
  3. Δημιουργώντας νέους ρόλους και αξίες
  4. Εργαστήριο: δημιουργία, επικοινωνία και εξέλιξη μιας επιχείρησης που δραστηριοποιείται στο διαδίκτυο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.