ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2013-2014
Το πρόγραμμα του τμήματος είναι δομημένο σε 96 συνολικά
ώρες διαλέξεων και εργαστηρίων, οι οποίες είναι μοιρασμένες σε
θεματικές. Οι θεματικές είναι μοιρασμένες σε δύο κατηγορίες:
- Το κεντρικό πρόγραμμα κατάρτισης (Κ), που αποτελεί τα 3/4 του συνολικού προγράμματος
- Τα ολοήμερα workshops και σεμινάρια (W), που αποτελούν το υπόλοιπο 1/4 του προγράμματος. Τα τέσσερα σεμινάρια/workshops είναι αυτόνομα και αποτελούν επιπρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό, που παρέχεται δωρεάν στους καταρτιζόμενους του προγράμματος.
Η έναρξη λειτουργίας του τμήματος προγραμματίζεται για τις αρχές Μαρτίου 2014 και η ολοκλήρωση του κύκλου, μέσα Ιουλίου του 2014. Τα τμήματα θα είναι ανώτερης δυναμικότητας 20 ατόμων. Οι διαλέξεις και τα σεμινάρια γίνονται σε εβδομαδιαία βάση (ημέρα Σάββατο) και διαρκούν 6 ώρες, από τις 11:00 το πρωί έως τις 18:00 το απόγευμα, με μία ώρα μεσημεριανό διάλειμμα.
Υπεύθυνοι προγράμματος:
@galaxyarchis, @doleross, Aποστόλης Καπαρουδάκης
#Podcast: Oι @doleross και @galaxyarchis παρουσιάζουν αναλυτικά το πρόγραμμα του 'B Κύκλου Σπουδών του Hackademy καλεσμένοι του @O_Kanalarhis στο radiobubble.
#Κ. Κεντρικό πρόγραμμα κατάρτισης (72 ώρες)
#Κ.1 ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
4ωρη θεματική (2 δίωρα)
- Αναζήτηση και διασταύρωση πηγών (online και offline)
- Διαχείριση online πηγών
- Eργαστήριο
#Κ.2 ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ (ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ & ΦΟΡΜΕΣ)
3ωρη θεματική
#Κ.3 ΕΞΕΛΙΞΗ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ONLINE ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ (ΝΕΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ)3ωρη θεματική
- Η αλλαγή της μορφής και του περιεχομένου του δημοσιογραφικού λόγου σε blogs και news sites -εκτός παραδοσιακών ΜΜΕ.
- Προσαρμογή της παραδοσιακής δημοσιογραφικής γραφής, στα Νέα Μέσα.
- Άσκηση: Παρουσίαση επιλεγμένου θέματος με διαφορετικούς τρόπους αφήγησης.
6ωρη θεματική (2 τρίωρα)
- Εξέλιξη ελληνικών και διεθνών ΜΜΕ στο Διαδίκτυο.
- Νέα Μέσα (New Media): η διεθνής και ελληνική εμπειρία.
- Μοντέλα New Media όσο αφορά στη μορφή διάρθρωσης και λειτουργίας τους (επαγγελματικά, ημιεπαγγελματικά, κοινοτικά, ειδικού σκοπού) - Παραδείγματα.
- Εισαγωγή στις νέες επαγγελματικές ειδικότητες.
3ωρη θεματική
- Θεωρητικές προσεγγίσεις για τους ρόλους του επαγγελματία-δημοσιογράφου και του πολίτη-δημοσιογράφου στο εξελισσόμενο μιντιακό οικοσύστημα.
- Το Web 2.0, η νέα μορφή Διαδικτύου.
- Τα ΜΜΕ πριν και μετά το Web 2.0.
- Ο δημοσιογράφος πριν και μετά το Web 2.0.
#K.5 ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΑΚΤΙΒΙΣΜΟΣ & ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ
3ωρη θεματική
#Κ.6 ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ3ωρη θεματική
- Πρακτικές και εργαλεία - διαχείριση των κοινωνικών δικτύων ως πηγών ειδήσεων (με παραδείγματα).
- Αντίλογος: Ψηφιακή Δημοκρατία ή "Μεγάλος Αδερφός";
6ωρη θεματική (2 τρίωρα)
- Ορισμός, οργανόγραμμα, αίθουσας σύνταξης.
- Μορφές ψηφιακής και εικονικής (εξ αποστάσεως) αίθουσας σύνταξης.
- Εργαλεία οργάνωσης, συνεργασίας και διαμοιρασμού, σε μια ψηφιακή αίθουσα σύνταξης (online και offline).
- Άσκηση: οργάνωση και λειτουργία virtual newsroom.
8ωρη θεματική (4 δίωρα)
- Παρουσίαση-οδηγός των κυριότερων εφαρμογών blogging (Blogger, Wordpress,Tumblr, Posterous κλπ)
- Παρουσίαση-οδηγός κυριότερων εφαρμογών microblogging (Scribble, Coverit Live).
- Εργαστήριο: Δημιουργία ατομικών και ομαδικών blogs και δημοσίευση περιεχομένου (σε συνδυασμό και με τους στόχους των άλλων εργαστηρίων).
6ωρη θεματική (3 δίωρα)
- Εισαγωγή στην HTML (κώδικας για τη διαμόρφωση περιεχομένου ιστοσελίδας).
- Εισαγωγή στο CSS (βασικές ρυθμίσεις εμφάνισης ιστοσελίδας).
- Σχετικές εφαρμογές για χρήση στα New Media.
- Οδηγός επικοινωνία και ορθής συνεργασίας με τον developer.
4ωρη θεματική (2 δίωρα)
- Εργαλεία επιμέλειας και αρχειοθέτησης περιεχομένου, bookmarks κ.α..
- Εργαλεία συνάθροισης περιεχομένου (Storify, Chirpstory κ.α.).
- Δοκιμαστική χρήση πλατφορμών και (σε συνδυασμό με τους στόχους άλλων εργαστηρίων και με Εργαστήριο Συμμετοχικής Δημοσιογραφίας)
8ωρη θεματική (4 δίωρα)
- Εισαγωγικά/τεχνικά στοιχεία ψηφιακής φωτογραφίας, βίντεο και ήχου
- Βασικές αρχές λήψης, επεξεργασίας (online και offline) και δημοσίευσης στο Διαδίκτυο.
- Ψηφιακή παραγωγή, μιξάζ, μοντάζ ήχου (εργαλεία και εφαρμογές)
- Αποθήκευση/αναπαραγωγή αρχείων ήχου στο Διαδίκτυο (Upload, podomatic mixclound, soundclound και άλλες σχετικές πλατφόρμες)
- Online data base φωτογραφιών.
#K.11 WEB RADIO (ΕΙΣΑΓΩΓΗ)
8ωρη θεματική (4 δίωρα)
#Κ.12 TRANSMEDIA / CROSSMEDIA8ωρη θεματική (4 δίωρα)
- Εισαγωγικά/τεχνικά στοιχεία (podcasts, web radio)
- Σκηνοθεσία/δημιουργία ραδιοφωνικής εκπομπής
- Σύνταξη ραδιοφωνικού δελτίου ειδήσεων.
- Live radio (βασικές αρχές χειρισμού κονσόλας, μικροφώνων κλπ, αποφυγή κακών πρακτικών βάσει εμπειρίας, αξιοποίηση ενδεδειγμένων πρακτικών).
2ωρη θεματική
- Οι πολλαπλοί εναλλακτικοί τρόποι αφήγησης ενός θέματος στο Διαδίκτυο.
- Οι νέες τεχνολογίες ως αφορμή για την παραγωγή τέχνης στον νέο διαδικτυακό χωροχρόνο.
4ωρη θεματική (2 δίωρα)
- Βασικοί κανόνες "επικοινωνίας και προώθησης" στα Νέα Μέσα.
- Εργαστήριο: Ομάδα εργασίας PR μέσω twitter.
3ωρη θεματική
- Οι καινούργιες επαγγελματικές ειδικότητες που στηρίζονται στα Νέα Μέσα.
- Συμβουλές επαγγελματικής ενασχόλησης βάσει του τοπίου της αγοράς που διαμορφώνουν τα νέα μέσα επικοινωνίας (συλλογικά και ατομικά).
4 ώρες
#W. Workshops - Σεμινάρια (24 ωρες)
#W.1 ΤΟ TWITTER ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Ημερήσιο (11πμ-6μμ) Workshop
- Η εγχώρια και η διεθνής δημοσιογραφική πρακτική σε σχέση με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα microblogging.
- Η χρήση του εργαλείου από τα μεγάλα ΜΜΕ και από μεμονωμένους δημοσιογράφους/freelancers.
- Το twitter ως εργαλείο crowd sourcing.
- Τουιτάροντας την είδηση.
- Οδηγός δημιουργίας ενημερωτικών tweet, χρήση hashtags, ενδεδειγμένες και μη πρακτικές.
- Tα συμπληρωματικά εργαλεία και η αξιοποίησή τους από το δημοσιογράφο (Storify, Chirpstory κλπ.).
#W.2 CITIZEN JOURNALISM LAB
O δημοσιογράφος ελέγχοντας την είδηση από την εικονική αίθουσα σύνταξης των νέων μέσων.
Ημερήσιο (11πμ-6μμ) Workshop
- Ανάπτυξη και εφαρμογή ενός σεναρίου κάλυψης υπαρκτού ειδησεογραφικού θέματος με τη χρήση των πληροφοριών που καταφθάνουν από την “κοινωνία των πολιτών” μέσω των social networks.
- Οργάνωση της έρευνας και “της κάλυψης” του γεγονότος.
- Διαχείριση της πληροφορίας. Αντιμετώπιση προβλημάτων αξιοπιστίας ανώνυμων και ψευδώνυμων πηγών. Η διασταύρωση της είδησης καθώς αξιοποιούμε ταυτόχρονα τις “παραδοσιακές” δημοσιογραφικές πηγές και τις σύγχρονες.
- Επεξεργασία της είδησης και δημοσίευσή της. Ενδεδειγμένες πρακτικές για την ταυτόχρονη διάδοση της ενημέρωσης σε διαφορετικές πλατφόρμες (blogs, twitter, facebook, google+).
- Crowd sourcing. Οργανώνοντας τους πολίτες ώστε να μας παρέχουν ντοκουμέντα και πληροφόρηση από το πεδίο των γεγονότων. Ενδεδειγμένες τεχνικές και, εμπειρικά αποδεδειγμένα, κακές πρακτικές.
#W.3 MOBILE REPORTING LAB
O ρεπόρτερ στο χώρο που διαδραματίζεται το γεγονός, αξιοποιώντας της δυνατότητες των νέων τεχνολογιών για τη μεταφορά και τη διάδοση της πληροφορίας.
Ημερήσιο (11πμ-6μμ) Workshop
- Πώς καλύπτουμε θέματα μέσω κινητού τηλεφώνου χρησιμοποιώντας κείμενο, φωτό και βίντεο.
- Τεχνικές δυνατότητες και οδηγίες αξιοποίησης smartphones (iphone, Andoid mobile κλπ).
- Upload φωτογραφιών και ντοκουμέντων ήχου, εικόνας και βίντεο.
- Livestreaming εικόνας και ήχου μέσω κινητού τηλεφώνου και laptop.
- Παρουσίαση χρήσιμων εργαλείων και αντιμετώπιση προβλημάτων που διαπιστώθηκαν εμπειρικά.
- Η σωστή αξιοποίηση του υλικού του ρεπορτάζ, ώστε, με περαιτέρω επεξεργασία του, να προκύψουν βίντεο, ραδιοφωνικές εκπομπές και δημοσιογραφικά κείμενα.
#W.4 ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΑ ΝΕΑ ΜΕΣΑ
Οι προκλήσεις της νέας εποχής και η διαχείρισή τους από τη δημοσιογραφική οικογένεια. Προς ένα νέο κώδικα δεοντολογίας της ΕΣΗΕΑ.
Ημερήσιο (11πμ-6μμ) Workshop
- Ορισμός και προσαρμογή των κανόνων δεοντολογίας και των πνευματικών δικαιωμάτων στα Νέα Μέσα.
- Ψηφιακά και πνευματικά δικαιώματα στο Διαδίκτυο. Διαχείριση και υποχρεώσεις (Copyright, Digital Rights Management).
- Creative Commons και Ανοικτό Λογισμικό. Η κουλτούρα, η πρακτική, η νομολογία.
- Προσαρμογή των παραδοσιακών κωδίκων δεοντολογίας και δημοσιογραφικών αξιών στα νέα μέσα (απόψεις και προσεγγίσεις).
- Διεθνείς απόπειρες ελέγχου της διαδικτυακής ελευθερίας (ACTA SOPA/PIPA) και η ελληνική νομοθεσία για τα Blogs.
- Η ανωνυμία και η ψευδωνυμία ως χαρακτηριστικά του διαδικτύου και η σχέση τους με την “παραδοσιακή” δημοσιογραφική πρακτική.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.